Region Örebro bezirk Region Örebro bezirk

Måbrakväll för en bättre psykisk hälsa

Vi ses i Måbrapraktikens lokaler på Engelbrektsgatan 37 och du får under kvällen möjlighet att både lyssna på två kortare föreläsningar om sorgbearbetning och kost för god hälsa samt prova på ett pass i postural träning/avslappning.

Välkommen till en kväll där du under 1,5 timmar få tillfälle att både höra två föreläsningar om sorgbearbetning och kost för god psykisk hälsa samt prova på postural träning/avslappning.

Sorgbearbetning enligt samtalsmetoden ni får höra om under kvällen innebär att man via 8 tillfällen tillsammans med handledarens stöd får bearbeta och sätta punkt för smärtan av en tidigare sorg/förlust.

I föreläsningen om kost får du konkreta tips på vad som kan vara lämpligt och vad man ska undvika att äta för att optimera sin psykiska hälsa på naturlig väg. Och i prova-på-passet i postural träning får du prova en kombination av avslappning och aktivering av muskler med fokus på att få en bättre hållning, minskad stress och förbättrad energi.

18 september kl. 18.00-19.30

Föreläsning och prova på-pass.

Måbrapraktiken på Öster, Engelbrektsgatan 37, Örebro

Personer som vill få kunskap om hur man via sorgbearbetning, kost och postural träning kan förbättra sin psykiska hälsa.

Måbrapraktiken

Annas hjärta 1.jpg

Hat Ihnen dieser Inhalt weitergeholfen?

Zuletzt aktualisiert: Dienstag, 3. September 2024

lesen Sie mehr über 2024 Alla arrangemang