Har du tankar om självmord? Saknar du någon som inte orkade leva längre? Arbetar du med att förhindra suicid? Var med i vår månad för livet!

Region Örebro bezirk Region Örebro bezirk

240925 Seniorhöst - trapputmaning för seniorer

Skapa nya hälsosamma vanor i höst, du också! Onsdagen den 25 september är du varmt välkommen till Henry Allards park. Tillsammans med elever på Yrkesgymnasiet Örebro går vi i trappor, tipspromenad och utmanar oss i olika aktiviteter i höst.

En enkel och bra övning för dig som kan, är att gå i trappor. Anta utmaningen och gå minst 100 trappsteg om dagen, du behöver inte göra alla på en gång. Du får bättre kondition, blir starkare och mår bättre. Trappor finns överallt, både inne och ute, och är helt gratis. Håll utkik efter trappor, varje steg räknas. Starta hösten med en trapputmaning.

Praktisk information

Datum och tid

25 september kl. 11:00-14:00

Program:

Plats

Henry Allards park, Olaigatan

Målgrupp

Du som är senior och dina anhöriga.

Arrangörer

Örebro kommun i samarbete med Region Örebro län och RF-SISU Örebro län.

Foto: Hans Berggren/Scandinav

Varmt välkommen till Seniorhöst aktiviteter under september–oktober. Vi erbjuder flera hälsofrämjande aktiviteter på ett flertal platser i Örebro kommun. Häng med! Seniorhöstens program i sin helhet kommer i början av september.

Hat Ihnen dieser Inhalt weitergeholfen?

Zuletzt aktualisiert: Dienstag, 10. September 2024

lesen Sie mehr über 2024 Alla arrangemang