Region Örebro bezirk Region Örebro bezirk

Psykisk ohälsa, Aspberger, Bipolär och självskada med Joanna Halvarsson

Joanna älskar speedway och Dregen. När hon fick sina första diagnoser i tonåren hade hon redan försökt ta sitt liv – nu föreläser hon om hennes väg från psykisk ohälsa till entreprenör och årets eldsjäl 2018.

Gratis inträde, ingen anmälan

Joanna är en eldsjäl från Hagfors som nu bor i Karlstad.

I Joannas föreläsning får vi höra om vägen från psykiatrisk slutenvård, självmordsförsök och självskada via diagnoserna och till den inspirerande människa hon är idag.

I år firar hon åtta år helt utan självskada, och hon delar med sig av sitt liv på sina sociala medier, hon är föreläsare och entreprenör och med ett stort hjärta.

För Joanna Halvarsson är inte dum i huvudet! Hon har bara Aspberger, Bipolär typ2 och borderline.

3 oktober kl. 18.00-20.00

Joanna berättar om sin väg från självmordsförsök till egenföretagare

Lindesbergs Bio, Kristinavägen 13, Lindesberg

Fika

Vi bjuder på fika.

Du som lever med psykisk ohälsa själv, eller som närstående.

Även dig som möter personer med psykisk ohälsa i din yrkesroll.

Attention Lindesberg med grannkommuner

Joanna Halvarsson.jpeg

Om Joanna och föreläsningen

Joanna Halvardsson är speedwayfantasten från Hagfors som vid 16 års ålder fick diagnosen Aspergers syndrom. Men det var redan försent för hon hade redan försökt ta sitt liv som 14 åring. Sen väntade många år med psykisk ohälsa, psykiatrisk slutenvård, 15 års självskadebeteende och nio självmordsförsök.

Tillslut fick hon rätt stöd och hjälp och hittade tillbaka till livet. I dag är hon utbildad journalist, egenföretagare och en prisad föreläsare som varit självskadefri i snart åtta år.

Joanna har valt att dela med sig av sin historia i sina sociala medier och genom föreläsningar för att hon vill öka öppenheten kring psykisk ohälsa. Men främst vill hon visa att diagnos inte behöver vara ett hinder utan också kan vara en styrka om man får rätt stöd och hjälp. För det är hon ett levande bevis på. 2018 fick hon ta emot Samhalls Visa vägen pris som Årets Eldsjäl, från prinsessan Sofia.

Läs om Johannas föreläsningar

Hat Ihnen dieser Inhalt weitergeholfen?

Zuletzt aktualisiert: Freitag, 30. August 2024

lesen Sie mehr über 2024 Alla arrangemang