240913: Vi skapar hälsa tillsammans

Sista chansen att ge input till Örebro läns nya plan för psykisk hälsa och suicidprevention.

Du behöver anmäla dig för att vara med

Det handlar om livet - det är titeln på den nya nationella strategin för psykisk hälsa och suicidprevention. Nu bryter vi ned den till en regional strategi och mycket handlar om samverkan.

Den här dagen är för tjänstepersoner och verksamhetsnära medarbetare inom kommun och region i länet samt andra aktörer som berörs av den nationella strategin som vill samverka inom området.

16 september kl. 09.00-16.00

09.00 Välkommen

Socialstyrelsen och Folkhälsomyndigheten informerar om var vi befinner oss i processen och vad nästa steg blir i arbetet på nationell nivå inom områdena psykisk hälsa och välbefinnande.

Fika

Vi går igenom innehållet i den regionala planen så här långt och workshoppar kring den.

12.00 Lunch

13.00 Överraskning

Fika

Panelsamtal med överraskningen och brukarmedverkan

16.00. Avslut

Följ gärna med oss efteråt och titta på Axel Schylström som uppträder med föreställningen Bränd kl. 17 på Clarion Hotell Örebro.

Tegelbruket, Lertagsgatan 2, Örebro.

Workshopen riktar sig till tjänstepersoner och verksamhetsnära medarbetare inom kommun och region i Örebro län samt andra aktörer som berörs av den nationella strategin som vill samverka inom området.

Begränsat antal platser, urval kan komma att göras för att få ett så brett perspektiv som möjligt.

Region Örebro län

Psykisk hälsa och suidicprevention240408.png