Hoppets dag

Aktivitetsdagen i Hästhagen bjuder på aktiviteter för alla åldrar, kulturella inslag och möjlighet till samtal samtidigt som vi får härlig motion och gemenskap. Vi samlas för att sprida kunskap minnas de vi förlorat och förebygga att fler inte drabbas i morgon. Gästartist Axel Schylström.

Ingen anmälan, drop in under eftermiddagen.

Kom själv eller ta med dig familj, kollegor eller vänner!

10 september kl. 16-20

Hästhagen, Örebro

16.00 Välkommen

16.15 Hoppets lopp startar (du startar när du vill mellan 16.15 och 18.45)

Uppblåsbar hinderbana, minigolf, musikunderhållning, informationstorg, tävlingar med fina priser och tipspromenad.

Axel Schylström på scenen.

19.00 Prisutdelning

19.15 Blomceremoni där vi minns de som inte orkade leva längre. Musik: Axel Schylström och Spelrum

20.00 Avslutning

Fika och mat

Hästhagens kiosk och Mikes foodtruck är öppna. Du kan även ta med egen picknick.

Du som själv lever med psykisk ohälsa eller missbruk.

Du som möter personer med missbruk eller psykiskt ohälsa i din yrkesroll, som närstående eller som volontär.

Du som vi stötta vårt arbete, bara njuta av gemenskapen eller springa välgörenhetsloppet.

Om Hoppets lopp och suicidpreventiva dagen

Så här går Hoppets lopp till

Det är ett varvlopp och du springer/går så många varv du vill. Banan fungerar att gå med barnvagn eller rullstol.

Ingen anmälan, men skänk gärna en gåva till en organisation som jobbar med suicidprevention. Swishnummer finns på plats.

Det finns toaletter och vattenstationer i anslutning till banan.

Så här går Blomceremonin till

Varje året förlorar vi cirka 48 personer till suicid i Örebro län. Vi har en blomma för var och en av dem, men du kan ta med en egen blomma också. Vi samlas vid ån, lyssnar till sång och sedan får var och en lägga sin blomma i vattnet och tänka på den en saknar.

Två tecknade händer håller i varandra. Text: Hoppets lopp

Senast uppdaterad: den 5 juli 2024