Testa Squaredans med oss!

Dans har flera hälsoeffekter: fysiskt, psykiskt och socialt välbefinnande. Nybörjare och erfarna dansar denna kväll tillsammans och får känna av alla fördelar med dans!

Ingen anmälan

Squaredance är en amerikansk folkdans med rötter i flera europeiska danser, speciellt från Irland, Frankrike och Tyskland. Det speciella med Squadance, jämfört med andra folkdanser, är att den består av många olika turer ”calls” som dansarna har lärt sig men som dansarna inte vet i vilken ordning de kommer. Det är en ”Caller” som ropar ut callen en efter en och dansarna vet då vilken nästa rörelse ska vara.

Dansarna är grupper om åtta personer som dansar tillsammans. Namnet ”Squaredance lär komma av att man dansade på torg, men det kan också komma av att de åtta personerna som dansar i en ”square” ställer upp sig som fyra par i en fyrkant.

12 september kl. 16.00-17.00.

Prova på squaredans.

Örebro Squaredancers, Radiatorvägen 7, Örebro

Du som vill testa på att dansa tillsammans. Inga förkunskaper krävs. Du kan komma själv eller med någon du vill dansa tillsammans med.

Senast uppdaterad: den 26 juni 2024