Har du tankar om självmord? Saknar du någon som inte orkade leva längre? Arbetar du med att förhindra suicid? Var med i vår månad för livet!

Region Örebro län Region Örebro län

Dans för Hälsa

Kravlös dans har stora hälsoeffekter, både psykiskt och fysiskt. Hör om forskningen och prova på dansen.

Vid symtom på psykisk ohälsa kan regelbunden kravlös dans med fokus på rörelseglädje i kombination med avslappning ge minskade symtom och ökat välbefinnande.

Frida Ekholm, samordnare och dansinstruktör för Dans för Hälsa i Örebro, kommer att leda denna halvdag. Frida har varit en del av projektet sedan dess start. Under dagen kommer du att ha möjlighet att ställa frågor till Frida om bland annat projektets bakgrund, kontaktpersoner i olika kommuner samt framtidsplanerna för Dans för Hälsa.

Praktisk information

Datum och tid

16 september kl. 09.00-12.00

Program:

kl. 09-10.30 föreläsning och film om metoden och forskningen bakom

kl. 10.30-11.45 dans

11.45-12 avslutande reflektioner

Plats

Studiefrämjandet, Karlsgatan 32A, Örebro

Fika

Vi bjuder på fika

Målgrupp

• Yrkesverksamma som arbetar med ungdomar och i sin roll möter psykisk ohälsa
  • Unga och vuxna som önskar veta mer om dansens effekt (det finns idag Dans för Hälsa-grupper i regionens kommuner för unga och i Örebro även för vuxna)
  • Allmänhet som önskar prova på

Arrangörer

Kulturskolan i samverkan med Studiefrämjandet

Läs mer om Dans för hälsa på deras webbplatsdans för hälsa.png

Hade du nytta av innehållet på denna sida?

Senast uppdaterad: den 26 juni 2024