Kultur skapar hälsa

Konferens som lyfter fram kulturens hälsofrämjande effekter.

Anmälan, länk kommer inom kort

Vi undersöker hur kultur kan bidra till en bättre livskvalitet och den positiva effekten på psykisk hälsa. Det är hög tid att samlas och påminna oss om den betydelsefulla kopplingen. Under konferensen kommer vi att presentera forskningsresultat och ge konkreta exempel på lyckade insatser.

Datum och tid

17 september kl. 09.00-16.00

Detaljerat program kommer i augusti

Kulturkvarteret, Lokal Akustiken, Fabriksgatan 4, Örebro

Du som är intresserad av kultur eller psykisk hälsa. Inga krav på förkunskaper eller att du arbetar med detta.

Fika och mat

Under konferensen bjuder vi på fika. Lunch finns att köpa på Kulturkvarteret.

Arrangörer

Konferensen är ett samarbete mellan Region Örebro län, länets tolv kommuner, civilsamhälle, statliga aktörer och näringsliv. Vi arbetar tillsammans för psykisk hälsa och suicidprevention.

Psykisk hälsa och suidicprevention240408.png

Senast uppdaterad: den 26 juni 2024