240922 Prova Ronnie Gardiner metoden

Ronnie Gardiner Method (RGM) är en metod för att stimulera hjärnan genom att markera rytmer med enkla rörelser till musik. Metoden är ett etablerat begrepp inom friskvård och rehabilitering. Den har visat sig ge vinster för bland annat kroppsuppfattning, koncentration, uthållighet, balans, minne, självförtroende, mindfulness, gemenskap, glädje med mera!

Du möjlighet att testa metoden på ett lättsamt och lustfyllt sätt med Carin och Solveig som är certifierade RGM-ledare. En aktivitet som stärker bland annat koncentrationen, bidrar till glädje och gemenskap.

22 september kl. 10:00-11:30 eller kl. 13:00-14:30

Carin och Solveig, certifierade RGM-ledare, leder oss genom övningarna.

Studieförbundet Vuxenskolan, Fabriksgatan 8, Örebro

Detta tillfälle är öppet för alla.

Studieförbundet Vuxenskolan Örebro län

Senast uppdaterad: den 14 juni 2024