241001: En dag för livet

En dag för psykisk hälsa för att ge hopp. Vi bjuder på föreläsningar, kortare intervjuer av personer med erfarenheter av psykisk ohälsa och varsamheter samt visar filmen Den sista resan som avslut på dagen.

1 oktober kl. 08:00-15:00.

Människan bakom fasaden
Abbe Alzazour
, föreläsare, kommer att ge oss verktyg för att stärka vår självkänsla och vårt självförtroende.

Ursula Ekman, grundare till Sigges gåva. Ursulas son tog sitt liv vid 16 års ålder och nu berättar hon om vikten av att arbeta med ungas hälsa.

Dagen avslutas med biofilmen Den sista resan.
När Lars Hammar efter 40 år som älskad fransklärare i Köping går i pension ser han framför sig en ljuvlig “tredje ålder” med resor, vin och upplevelser tillsammans med sin fru Tiina. Men det blir inte som han tänkt sig. I stället för att ta för sig av livets goda blir Lars alltmer passiv och viljelös hemma i sin läderfåtölj, till både Tiinas och deras son Filips stora frustration, och förtvivlan.

Medverkande i filmen: Lars Hammar.

Folkets hus, Centralplan 7, Karlskoga

Detta tillfälle är öppet för alla, yrkesverksamma, beslutsfattare, arbetsgivare, personer med egen erfarenhet av psykisk ohälsa, anhöriga och intresserad allmänhet.

CROSS-nätverket med

Karlskoga kommun, Region Örebro län, RF SISU, FINSAM, Kvinnoföreningen mot våld i Karlskoga/Degerfors, Karlskogahem, Möckelnföreningarna.

Senast uppdaterad: den 26 juni 2024