Seniorfestivalen: dagcentralen Sköllergården

Välkommen till en händelserik vecka med föreläsningar, underhållning och tipspromenad på kommunens dagcentraler! Självklart bjuder vi på fika!

Samtliga dagar under Seniorfestivalen i Hallsbergs kommun är kostnadsfria! Välkommen!

Seniorfestivalen pågår under vecka 40 och finns till för att uppmärksamma dig som äldre på hur du kan förbättra din allmänna hälsa och förebygga psykisk ohälsa. Under veckan bjuder vi inom kommunen på föreläsningar, tipspromenader och underhållning.

Tisdagen den 1 oktober kl: 13:30-16:30 genomförs olika aktiviteter vid dagcentralen Sköllergården i Hallsbergs kommun.

Program för dagen:

13:30 Välkommen att besöka våra bordsutställare och delta i vår tipspromenad.

14:00 – 14:15 Inledning.

14:15 – 14:30 Arbetsterapeut informerar om fallpreventiva åtgärder.

14:30 – 15:15 Jenny Forsberg kommer och föreläser om osteoporos.

15:15 – 15:30 Paus med fika och prisutdelning av tipspromenaden.

15:30 – 16:15 Underhållning av Sven-Åke Björndahl.

16:15 –16:30 Avslutning av dagen.

Dagcentralen Sköllergården, Kyrkogatan 5, Pålsboda

Fika

Självklart bjuder vi på fika.

Äldre personer och människor med psykisk ohälsa. Anhöriga och närstående till dessa. Yrkesverksamma som möter målgruppen i sitt arbete. Volontärer och intresserad allmänhet.

Arrangörer

Seniorfestivalen pågår i Hallsbergs kommun mellan tidsperioden 240930 – 241003.

Veckan invigs måndagen den 30 september med program på Dagcentralen Åsen.

Tisdagen den 1 oktober anordnas evenemang vid Dagcentralen Sköllergården i Pålsboda.

Onsdagen den 2 oktober sker aktiviteter på Dagcentralen Esslatorp i Vretstorp.

- Seniorfestivalen avslutas med program torsdagen den 3 oktober på Dagcentralen Knuten i Hallsberg.

För veckans program i sin helhet under respektive dag, vänligen besök Hallsbergs kommuns hemsida: www.hallsberg.se/seniorfestivalen

Hallsbergs kommun.png

Senast uppdaterad: den 11 juni 2024