Har du tankar om självmord? Saknar du någon som inte orkade leva längre? Arbetar du med att förhindra suicid? Var med i vår månad för livet!

Region Örebro län Region Örebro län

Den sista resan - film

Kostnadsfri filmvisning för dig och en anhörig på bio Roxy. Efter filmen finns möjlighet till samtal.

Den sista resan är den omtalade och hyllade filmen om åldrandet, existensialism och livets äventyr. Efter filmen är du välkommen att stanna kvar för att samtala om vilka tankar och känslor filmen väckte.

Praktisk information

Datum och tid

2 oktober, två föreställningar: kl. 14.00 och kl. 18.00

Plats

Bio Roxy, Olaigatan 19, Örebro

Välkommen

Filmvisning

Samtal om filmen

Fika

Bio Roxy har kiosk

Målgrupp

Äldre personer och människor med psykisk ohälsa. Anhöriga och närstående till dessa. Yrkesverksamma som möter målgruppen i sitt arbete. Volontärer och intresserad allmänhet.

Arrangörer

Föreningen för Psykiatriskt samarbete, Örebro kommun och Region Örebro län

Om filmen Den sista resan

När Lars Hammar efter 40 år som älskad fransklärare i Köping går i pension ser han framför sig en ljuvlig “tredje ålder” med resor, vin och upplevelser tillsammans med sin fru Tiina. Men det blir inte som han tänkt sig. I stället för att ta för sig av livets goda blir Lars alltmer passiv och viljelös hemma i sin läderfåtölj, till både Tiinas och deras son Filips stora frustration, och förtvivlan.

Affisch Den sista resan 400.png

Regi: Filip Hammar och Fredrik Wikingsson
Producenter: Lars Beckung och Petra Måhl

DEN SISTA RESAN är producerad av Nexiko i samproduktion med Nordisk Film Distribution, RMV Film och samarbete med SVT.

Hade du nytta av innehållet på denna sida?

Senast uppdaterad: den 5 juli 2024