Anhörigdagen

Dagen då vi uppmärksammar dig som är anhörig och dig som möter anhöriga i din yrkesroll eller som volontär.

Fri entré. Ingen anmälan, drop in under dagen.

Välkommen till en eftermiddag med anhörigperspektiv! Här träffar du oss på Anhörigcentrum Örebro tillsammans med våra samverkanspartner som är föreningar och verksamheter i Örebro kommun och Region Örebro län.

Du får även möjlighet att delta på en föreläsning med Edna Asterlund, journalist och författare till boken Den längsta ronden. Edna berättar om tiden hon vårdade maken Ingemar "Ingo" Johansson.

Två tecknade händer, symbol för att arrangemanget tolkas till teckenspråk.

Arrangemanget teckenspråkstolkas

8 oktober kl. 13.00-18.00.

Kl. 13 Invigningstal av landshövding Lena Rådström Baastad

Kl. 13–16 Bordsutställning - kom och prata anhörigperspektiv med representanter från olika verksamheter och organisationer.

Kl. 16–18 Föreläsning med Edna Alsterlund, journalist och författare till boken Den längsta ronden. Edna berättar om tiden hon vårdade maken Ingemar ”Ingo” Johansson.

Kulturkvarteret, Fabriksgatan 4, Örebro

Fika

Det finns fika att köpa i Kulturbistron.

Du som är anhörig och du som möter anhöriga i din yrkesroll eller som volontär.

Anhörigcentrum Örebro kommun

Utställar

Anhörigcentrum tillsammans med våra samverkanspartner som är föreningar och verksamheter i Örebro kommun och Region Örebro län.

Föreläsare

Portratt Edna (Peter Knutson).jpeg