Pärla för livet

Hitta den pärlstation som passar dig bäst och pärla tillsammans med andra på utvalda platser i länet. Tillsammans skapar vi Sveriges enda pärlband där alla 308 000 invånare i länet representeras av en pärla. Alla är viktiga!

Ingen anmälan

Pärla för livet arrangeras för att bjuda in till samtal och gemenskap, och för att sprida hopp kring psykisk ohälsa. Det går ut på att gemensamt skapa Sveriges enda pärlband där alla invånare i länet representeras av en pärla - 308 000. Alla är viktiga!

Pärlbandet kommer presenteras den 10 oktober, på Världsdagen för psykisk hälsa då vi avslutar En månad för livet på Tegelbruket i Örebro

7 september - 4 oktober

Pärla för gemenskap i Örebro län

1. Hitta en pärlstation nära dig.
  2. Pärla och byt erfarenheter med andra om exempelvis mående, vad du gör för att må bra, vad som är viktigt i ditt liv och så vidare. Självklart kan du komma och pärla i tystnad.
  3. Ta gärna en bild på ditt band och posta på sociala medier. Använd #PärlaFörLivet2024. Pärlar du på egen hand behöver du markera var 100:e pärla.
  4. Lämna ditt band (som ska knytas ihop med resterande pärlor) på pärlstationen.
  5. Pärlar du på egen han kan du lämna ditt band vid receptionen i Föreningarnas hus, Slottsgatan 13A, Örebro senast 4 oktober.

Vi pärlar på olika ställen i länet, lista på platser kommer.

Du som vill pärla själv eller få en stunds gemenskap med andra och pärla tillsammans med dem.

Hjärnkoll Örebro län i samarbete med Region Örebro län, länets kommuner, civilsamhälle och näringsliv.

Psykisk hälsa och suidicprevention240408.png

Vill du sätta upp en pärlstation?

Vem som helst kan köpa en burk pärlor och låta folk pärla. Lägg gärna dessa samtalsfrågor vid stationen.

Markera var hundrade pärla. Senast den 4 oktober lämnar du pärlbandet i receptionen i Föreningarnas hus, Slottsgatan 13A, Örebro.

parla.jpg

Senast uppdaterad: den 28 juni 2024