Har du tankar om självmord? Saknar du någon som inte orkade leva längre? Arbetar du med att förhindra suicid? Var med i vår vecka för livet!

Alla besitter vi kraften att förändra våra liv

Sanna Bråding, skådespelare och programledare, tar oss med på sin resa genom sitt mående och psykiska ohälsa.

Var med på plats. Du behöver inte anmäla dig.

I detta samtal kommer Sanna att ta med oss på sin resa genom sitt mående och psykiska ohälsa. Något som startade redan som väldigt ung. Sedan barndomen bar hon på en känsla av att vara annorlunda med en extrem känslighet för omvärlden. Något som tillslut blev för mycket.

Det började med ätstörningar och överprestation och slutade i fängelse med ett amfetaminmissbruk. Då, i häktet, 28 år gammal hade Sanna två val: antingen att strunta i allt och ge upp eller att ta till vara på möjligheten att förändra sitt liv för att må bättre. Hon bestämde sig helt enkelt för att använda samma krafter som tagit henne ner på den absoluta botten, men denna gång för att ta sig upp igen. Alla besitter vi kraften att förändra våra liv. Och det är något som Sanna vill belysa.

Tid:

24 september kl. 17:00-18:00

Verksamheten Portens lokal, Örebro Stadsmission
Köping Hultgatan 6, Örebro

Du som själv lever med psykisk ohälsa eller missbruk.

Du som möter personer med missbruk eller psykiskt ohälsa i din yrkesroll, som närstående eller som volontär.

NSPH Örebro län i samarbete med Örebro Stadsmission

Sanna Bråding, Foto:privat