Knitting and friends @ Clarion Örebro

Vi bjuder på en stunds gemenskap och handarbetar tillsammans för att sprida hopp kring psykisk ohälsa och bryta ensamhet.

Ingen anmälan, drop in under kvällen.

Under senare år har intresset för stickning ökat och trenden verkar hålla i sig. Tidigare forskning har visat att stickning även kan förbättra hälsa och livskvalitet. Detta bekräftas i en studie från Göteborgs universitet. Generellt uppfattades stickning som en mycket uppskattad sysselsättning som främjar hälsan på både kort och lång sikt.

Vi ses vid fyra tillfällen: 19 och 26 september samt 3 och 10 oktober
varje tillfälle är kl. 17-20.

Vi möts i lobbyn på Clarion hotell. Där finns garn och tillbehör som du får använda, men du kan även ta med dig eget handarbete. Det finns möjlighet att köpa något att äta.

Clarion hotel Örebro, Kungsgatan 14, Örebro

Fika

Vi bjuder på fika.

Detta tillfälle är öppet för alla.

Clarion Hotell Örebro

Senast uppdaterad: den 14 juni 2024